Clear Channel Suomi ja JCDecaux Finland ovat solmineet yhteistyösopimuksen MediaAuditFinlandin (MAF) kanssa ulkomainonnan Outdoor Impact- yleisömittausjärjestelmän operatiivisesta hallinnoinnista ja päivitysten hoitamisesta sekä koulutuspalveluiden järjestämisestä.
Outdoor Impact- yleisömittausjärjestelmä ja siihen liittyvä CAFAS-suunnittelutyökalu ovat olleet ulkomainosyhtiöiden ja mediatoimistojen käytössä vuodesta 2006. Tutkimusta päivitetään tarpeen mukaan, vähintään vuosittain, jotta suunnittelutyökalun data- ja yleisömäärät ovat ajan tasaisia.
MediaAuditFinlandin (MAF) rooli Outdoor Impact -yleisömittausjärjestelmän koordinoijana ja kehittäjänä kattaa vuoden 2021 alusta myös mediatoimistojen koulutus- ja neuvontapalvelun CAFAS- suunnittelutyökalun osalta.
MAF vastaa jatkossa myös Outdoor Impact -komitean organisoitumisesta. Ryhmään kutsutaan edustajat mediatoimistoista, mainostajista ja ulkomainosyhtiöiden edustajista. Ryhmä ottaa kantaa Outdoor Impact -yleisömittausjärjestelmän kehittämisen tarpeisiin myös digitalisoituvan ulkomainonnan osalta.
Vuoden 2021 aikana MAF kehittää yhdessä Clear Channelin ja JCDecaux’n kanssa tapoja ja mittareita digitaalisen ulkomainonnan tunnuslukujen auditointiin. Tunnuslukujen verifiointi on ensiaskel kohti yhtenäisen mittaustavan kehittämistä myös digitaaliselle ulkomainonnalle. Outdoor Impact -komitealla tulee olemaan tärkeä rooli myös tässä projektissa.